Witamy, Gość

TEMAT: Czy Irlandia jest depresyjna?

Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7440

  • Katarzyna Avatar
  • Katarzyna
Uwazam ze tak!!! Mieszkam w Galway 6 lat i coraz bardzej mam wrazenie o wzrastajacej depresji:) Mam prace ktora [mnie nie satysfakcionuje} Tesknota za rodzina:)moze?Sama nie wiem o co chodzi?Pogoda do bani,Irlandczycy obecnie nieprzyjemni a standard zycia obecnie sie obniza.Co Wy na to?

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7441

  • emma Avatar
  • emma
a ja uwazam, ze nie jest depresyjna. mi sie tutaj podoba, mam prace, dzieki ktorej moge placic rachunki i jeszcze cos odloze i na wakacje moge poleciec. pogoda mi nie przeszkadza, przyzwyczaiłam sie do deszczu i wiatru! to wszystko zalezy od nastawienia! mysl pozytywnie! pozdrawiam!

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7442

  • Katarzyna Avatar
  • Katarzyna
Dziekuje za pozytywne nastawienie:)Pozdrawiam.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7443

  • Olaf Avatar
  • Olaf
Ja kocham Irlandię a o Galway mówię już jako MOJE. Jestem to 7 lat i co roku po 2 tygodniach wakacji spędzonych w Polsce wracam tu ze szczerą przyjemnością. To miejsce ma już dla mnie swoją historię i gdyby przyszło mi stąd kiedyś wyjechać bardzo bym tęsknił. Pogoda może nie jest najlepsza ale przynajmniej nie ma 20to stopniowych mrozów zimą.
Fajna praca, uśmiechnięci tubylcy, dobre pieniądze i już teraz - fantastyczne wspomnienia - Galway to moje miejsce.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7446

  • ela Avatar
  • ela
Katarzyno Irlandia jest krajem gdzie sprzedaje sie najwiecej antdepresantow.Mlodzi irlandczycy masowo uciekaja do Australi .Niedlugo minie siodmy rok mojego pobytu tutaj i niestety z roku na rok jest jakos gorzej,jeszcze 3-4 lata temu myslalam o kupnie domu i osiedleniu sie na stale a teraz ciesze sie ,ze nie podjelam takij decyzji.napewno jesli kidys wyjade to bede tesknic to nie ulega watpliwosci.Pewnie wielu z Nas zostanie to na stale i bedzie szczesliwych .Od jakiegos czasu tez mam takie odczucia jak Ty i niestety wielu moich znajomych,ktorzy sa podobny okres tutaj.444

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7447

  • Viking Avatar
  • Viking
Cóż Irlandia i Galway z pewnoscia nie są rajem na ziemi ale staram się doszukać więcej plusów niż minusów mieszkania tutaj. Pogoda jest jednostajna, nie ma skrajnych upałów i mrozów ze śniegiem ale patrząc z mojej perspektywy to dobrze, bo takie skrajności są fajne jak sie ma urlop, bo jakoś nie wyobrażam sobie pracy przy 35 stopniach jak np w Hiszpanii. Druga sprawa to jest tutaj raczej bezpiecznie porównując np do włoskich, brytyjskich czy polskich miast. Nieczesto zdarzają się napady,gwałty zabójstwa ze strony Irlandczyków. Następnie, może nie wszyscy to dostrzegają ale tutaj są ludzie na ulicach i to jest bardzo pozytywne, bo w wielu polskich (nawet tych większych) miastach to ulice, sklepy, puby i kawiarnie straszą pustkami. Sami Irole to raczej rozrywkowy i uśmiechnięty naród z którymi nudzić się jest raczej cięzko. I tutaj zgadzam się z Olafem, że będąc gdziekolwiek na świecie cieszę się za każdym razem kiedy wracam do Galway.


Co mnie denerwuje? To że Irlandczycy z każdego gó...a robią wielkie wydarzenie, np oddadzą 3 km nowej drogi i z tego tytułu opiszą to na 2 strony w każdej gazecie a później zorganizują bankiet na 500 osób z tej okazji a następnie opiszą sam bankiet w tych samych gazetach oczywiscie w samych superrelatywach. Chyba łatwo się domyślić że stoi za tym "Towarzystwo wzajemnej adoracji". Następna sprawa to, że niektórzy nie mogą zrozumieć że czasy dobrobytu się skonczyły i czas dostosować się do nowych realiów. Zwłaszcza lokalnym biznesmenom ze słomą w butach przychodzi to bardzo ciężko. Często produkty przez nich oferowane jak samochody czy elektronika to jakieś odpady z przed kilku lat, reklamowane są jako nowości a do tego po cenach dużo wyższych niż na kontynencie. Ostatnia (w tym poście :laugh: ) denerwującą sprawą u nich samych jest to że są, pomimo nieukrywanej niechęci, zapatrzeni w Wielką Brytanię i USA. Czasami mam wrazenie że dla nich to jedyne kraje na których należy się wzorować.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7449

  • Krzysia Avatar
  • Krzysia
Ja tez tak mam :) . W Polsce to by mnie dopiero depresja dopadla...ani pracy, ani zasilku ani z czego zrobic oplat a gdzie jedzenie ? O samochodzie w Polsce moge zapomniec a tutaj jezdze ...98 rocznik ale jedzie i zakupow w rekach nie targam. Rodzine mam tutaj, dzieci i meza a rodzenstwo? tez moze sie do mnie pofatygowac bo do tej pory tylko ja jezdzilam bo mam....za co...Jakbym miala teraz wracac do Polski to bym sie zaplakala za moim miastem.....W polsce jestem najdluzej 10 dni a juz po tygodniu siedze jak na szpolkach i mnie nosi.....ja chce do domu ...do Galway. A pogoda...no coz, nie rozpieszcza, szkodatylko dzieci bo siedza calymi dniami w murach ale i w ojczyznie nie bylo hiszpanskiej aury, tez leje i co gorsza podtapia ich i powodzie sa co roku az zal tych biednych ludzi. Ja zostaje tutaj :)

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7455

  • Anna Avatar
  • Anna
Irlandia nie jest depresyjna, pogoda jest raczej jednostajna i dosc ciepla........ludzie maja mniejsze lub wieksze predyspozycje do depresji, co w polaczeniu z naduzywaniem alkoholu, daje takie a nie inne efekty. Niestety alkohol jest czescia skladowa kultury Irlandczykow, no ale my nie musimy prtzeciez pic tyle alkoholu....
Jestem tu juz 14 lat, widzialam a rowniez mialam do czynienia z przeroznymi ludzmi. Uwierzcie mi, Polacy sa chodzacymi depresjami w porownaniu z Irlandczykami....... wystarczy spojrzec, jakie mamy ponure twarze, spojrzenia typu "co sie gapisz", zero usmiechu na twarzy czy dobrego slowa, a jak juz sie rozmawia to przeciez TYLKO i WYLACZNIE same problemy............porazka.
Praca jest, a jak jest jakis problem to i tak szybciej znajdzie sie nowa tutaj niz w Polsce.
no i raj dla pobieracjacych socjale....wiec skad tu mowa o Irlandii bedacej depresyjna.
Tutaj to dopiero niektorzy rozwijaja skrzydla.
Polska tak, ale tylko na urlop, gora dwa tygodnie.
Irlandia to fajne miejsce do mieszkania.
czy ktos ma chocby podobne odczucia?

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7456

  • Kazimierz Avatar
  • Kazimierz
Katarzyna napisał:
Uwazam ze tak!!! Mieszkam w Galway 6 lat i coraz bardzej mam wrazenie o wzrastajacej depresji:) Mam prace ktora [mnie nie satysfakcionuje} Tesknota za rodzina:)moze?Sama nie wiem o co chodzi?Pogoda do bani,Irlandczycy obecnie nieprzyjemni a standard zycia obecnie sie obniza.Co Wy na to?

Nik nie zmusza cie aby tu mieszkac. Jest ci zle to wracaj do polski znajdziesz satysfakcjonujaca cie prace, bedziesz miala piekna pogode i rodzine. Proste :) Czemu wiekszosc polakow robi z siebie meczennikow to smieszne.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7457

  • Agniecha Avatar
  • Agniecha
Witam:) Musze tu wtracic swoje 5 groszy :) Tak ja zdecydowanie podzielam zdanie Krzysi oraz Vikinga nie bede sie rozpisywac a jak przeczytalam kochani Wasze posty to doslownie jakbym sama siebie slyszala :)! Moj maz takze tak mysli czesto ostatnio o tym rozmawiamy w domu bowiem ja tu czegos nie rozumiem ! Otoz czy ludzie sa slepi i naiwni i nie widza ze pomimo calego kryzysu jaki nastal zyje sie tu bez wiekszych problemow i w miare normalnie !? MY za nic w swiecie nie wrocimy do POlski ! - Dlaczego chyba nikomu tlumaczyc nie musze .Ktos tu takze wspomnial o ilosci sprzedawanych antydepresantow tak jakby w POl bylo inaczej . Tylu zalamanych ludzi z duzymi problemami finansowwymi chodzi po polskich ulicach ze SZOK :( Wlasnie sie wybieramy na 3 tyg do Ojczyzny i naprawde wiem ,ze serce sie bedzie krajac a uszy zwiedna od ciaglego narzekania - takie tam sa realia zycia codziennego Przykre ale prawdziwe :( Takze reasumujac nie sadze by IRL byla specjalnie depresyjna ....

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7459

  • ha Avatar
  • ha
Agniecha napisał:
Witam:) Musze tu wtracic swoje 5 groszy :) Tak ja zdecydowanie podzielam zdanie Krzysi oraz Vikinga nie bede sie rozpisywac a jak przeczytalam kochani Wasze posty to doslownie jakbym sama siebie slyszala :)! Moj maz takze tak mysli czesto ostatnio o tym rozmawiamy w domu bowiem ja tu czegos nie rozumiem ! Otoz czy ludzie sa slepi i naiwni i nie widza ze pomimo calego kryzysu jaki nastal zyje sie tu bez wiekszych problemow i w miare normalnie !? MY za nic w swiecie nie wrocimy do POlski ! - Dlaczego chyba nikomu tlumaczyc nie musze .Ktos tu takze wspomnial o ilosci sprzedawanych antydepresantow tak jakby w POl bylo inaczej . Tylu zalamanych ludzi z duzymi problemami finansowwymi chodzi po polskich ulicach ze SZOK :( Wlasnie sie wybieramy na 3 tyg do Ojczyzny i naprawde wiem ,ze serce sie bedzie krajac a uszy zwiedna od ciaglego narzekania - takie tam sa realia zycia codziennego Przykre ale prawdziwe :( Takze reasumujac nie sadze by IRL byla specjalnie depresyjna ....

nie jest dla ciebie depresyjna bo masz cos z glowa;)

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7461

  • Olaf Avatar
  • Olaf
Myślę że ktoś kto mówi że Irlandia jest depresyjna w porównaniu do Polski chyba troszeczkę zapomniał jak to w tej Polsce jest, z tęsknoty idealizujemy swoją ojczyznę a fakty są przecież jakie są.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7465

  • Do Kazimierza Avatar
  • Do Kazimierza
Widac ze socjalowiec a na dodatek z dziecmi:)

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7467

  • j Avatar
  • j
Do Kazimierza napisał:
Widac ze socjalowiec a na dodatek z dziecmi:)



czemu kazdy temat na tym forum sprowadza sie do pobierania socjala? dziewczyna rozpoczela normalny temat, chciala sie wygadac, poznac opinie innych, a tu zawsze sie znajdzie jakis debil..... socjalowiec z dziecmi? wes sie zastanow co piszesz, co masz do ludzi z dziecmi? i co cie obchodzi, czy na socjalu czy nie? zal Ci dupe sciska? domyslam sie ze zaraz ktos napisze, ze ja tez pewnie jestem na socjalu itd, wiec pisze odrazu, ze nie jestem na zasilku, ale mam dziecko i tego typu komentarze mnie wkurw....

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7468

  • Iza Avatar
  • Iza
KAZIMIERZ I ANNA MAJA RACJE, PODOBA MI SIE TAKIE MYSLENIE
BARDZO TRAFNA I KONKRETNA OPINIA O RODAKACH
POZDRAWIAM

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7469

  • Kazimierz Avatar
  • Kazimierz
Do Kazimierza napisał:
Widac ze socjalowiec a na dodatek z dziecmi:)

Musze cie zmartwic nie jestem socjalowcem :laugh:
Niestety twoj rozumek jest za prosty i nie jestej w stanie przeskoczyc prostych stereotypow.
Wytlumacze ci o co chodzi bo mozesz nie zrozumiec mojej wypowiedzi, to ze komus odpowiada pobyt w Irlandii wcale nie oznacza ze jest "socjalowcem" moze ma dobra prace bo ma kwalifikacje, wyksztalcenie i zna w stopniu bardzo dobrym wiecej niz jeden jezyk. Niestety ty zapene masz z tym problem wiec stad takie sposob oceniania innych ludzi.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7470

  • Do Kazimierza Avatar
  • Do Kazimierza
Ja nie jestem tez socjalowcem bo nie dostalem mam dzieci i zone w Polsce. Prace mam dobra ukladam na czarno murki z kamienia za 2 euro na godzine, nie musze placic podatkow na cosjalowcow jak wy, mieszkamy w 15 w jednym domu i pijemy najlepsze trunki codziennie. A wracac mam gdzie do Polski, moja rodzina mieszka z moimi rodzicami w po pgrowskim dwupietrowym bloku. A wy czym mozecie sie pochwalic co?

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7472

  • Kamil Avatar
  • Kamil
Ależ wy nienawidzicie tych socialowców :laugh: Cóz ja kiedy nie znam goscia a dowiaduje sie że siedzi na socialu juz troche,jest dla mnie skreślony,staram sie go unikać jak się da.Oprócz plemia socialowców które sie rozmnożyło, Irlandia jest ok.nie mam zastrzeżeń nawet do pogody :P

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7473

  • Kazimierz Avatar
  • Kazimierz
Niech kazdy zyje jak chce to jego sprawa i tyle.
Dlaczego my POLACY przywlaszczamy sobie prawo do pouczania innych.
Zawsze nam zle, zawsze cos nie tak, inni sa zli a my dobrzy itd

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7474

  • Robi Avatar
  • Robi
Dokladnie Kazimierz skoro jestesmy tacy dobrzy to dlaczego wyjechalismy z Polski, dlaczego nie zmieniamy naszej ojczyzny na lepsze, wszyscy co wyjechali to nie musieli tylko chcieli a wracac moga w kazdej chwili bo czeka na nich dobra praca tylko nie chca. Wszyscy sa zli i nic nie potrafia tylko my wszystko potrafimy :laugh:
Kazdemu zazdroscimy i wszyscy sie obgadujemy i myslimy tylko jak tu kogos w... a potem chwalimy sie tym i wysmiewamy.
Wstyd !!!

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7475

  • j Avatar
  • j
Robi napisał:
Dokladnie Kazimierz skoro jestesmy tacy dobrzy to dlaczego wyjechalismy z Polski, dlaczego nie zmieniamy naszej ojczyzny na lepsze, wszyscy co wyjechali to nie musieli tylko chcieli a wracac moga w kazdej chwili bo czeka na nich dobra praca tylko nie chca. Wszyscy sa zli i nic nie potrafia tylko my wszystko potrafimy :laugh:
Kazdemu zazdroscimy i wszyscy sie obgadujemy i myslimy tylko jak tu kogos w... a potem chwalimy sie tym i wysmiewamy.
Wstyd !!!


To wlasnie my POLACZKI........wstyd

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7476

  • BasiaG. Avatar
  • BasiaG.
Mnie się tutaj podoba i nie chcę wyjeżdżać, choć narazie muszę. :) Ale planuję szybki powrót i podjęcie pracy. Myślę, że wszystko zależy od podejścia. To fakt, że nie Irlandia jest depresyjna, tylko my - Polacy. Nawet jak mamy dużo, to chcemy jeszcze więcej. Ciężko dogodzić naszej mentalności. Nie doceniamy tego, co mamy. Często slyszałam - lepiej nie pracować z Polakami. Czemu? Nie wiem. Niech każdy z nas sobie odpowie. Przykre jest to, że Polacy tutaj nie potrafią albo i nie chcą pracować razem. Wciąż jakaś zawiść. A mogloby być inaczej. :/

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7477

  • Ewelina Avatar
  • Ewelina
Dziwisz sie.... jak non stop słyszy się ...ku..a byłem tam i ku...wa zobaczyłem ja poir...e, a allowensu kur..a nie dostałem co za pop......ony kraj! i co ty na to? bo mnie sie odechciewa a czasami mam ochote trzasnąc takiego w pape tak żeby wracał z kąd przyleciał!

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7478

  • BasiaG. Avatar
  • BasiaG.
Ewelina napisał:
Dziwisz sie.... jak non stop słyszy się ...ku..a byłem tam i ku...wa zobaczyłem ja poir...e, a allowensu kur..a nie dostałem co za pop......ony kraj! i co ty na to? bo mnie sie odechciewa a czasami mam ochote trzasnąc takiego w pape tak żeby wracał z kąd przyleciał!
Wcale Ci się nie dziwię, że tak chcesz reagować. Dlatego dobrze by było, jakby tacy zastanowili się nad sobą i zmienili podejście. Bo wciąż źle.

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7480

  • Olaf Avatar
  • Olaf
A wszystko przez to katolickie wychowanie :)

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7485

  • pimpek Avatar
  • pimpek
Jedni uwazaja ze irlandia jest depresyjna a inni ze nie, ja osobiscie uwazam ze jest choc to co dotyka polakow to raczej nie depresyjnosc tego kraju tylko raczej syndrom emigranta...

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7486

  • kl Avatar
  • kl
a wiecie jak nazywaja w polsce dzieci, ktorych rodzice sa na emigracji? eurosieroty...debile, j zamiast zrobic cos zeby rodzice tych dzieci nie musieli wyjezdzac to wymyslaja....eurosieroty

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 11 miesiąc temu #7488


  • Posty:150
  • Kornel Avatar
  • Kornel
  • Expert Boarder
  • Offline
  • Oklaski: 5
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ! Jakie to polskie!

O:Czy Irlandia jest depresyjna? 2 lata 10 miesiąc temu #7496

  • nuieg Avatar
  • nuieg
Irlandia nie jest depresyjna tylko pogoda irlandzka jest i to zaje****cie! :angry:
Time to create page: 0.220 seconds

DOŁĄCZ DO NAS:

We use cookies to improve our website and your experience when using it. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our Privacy Policy.

I accept cookies from this site